joi, 10 aprilie 2014

Tarta cu iaurt si capsuni


Au aparut capsunile pe tarabe si ne imbie sa le cumparam cu coloritul si aroma lor. Eu nu m-am putut abtine si am luat 2 caserole iar dupa ce mi-am potolit pofta de capsuni mi-au mai ramas cateva si pentru o delicioasa tarta cu iaurt.
Se face foarte usor, mai mult ia timpul de coacere, insa e absolut delicioasa. Compozitia de iaurt se incheaga la copt si rezulta o crema densa care in combinatie cu aluatul de tarta si fructele de deasupra se transforma intr-un desert divin.

Pentru aluatul de tarta aveti nevoie de:
1 ou
100 g unt
225 g faina
1 lingura apa rece

Pentru crema de iaurt
6 oua
500 g iaurt (4 paharele)
5 linguri branza de vaci
5 linguri zahar
1 lingura coaja portocala rasa
2 linguri smantana
4 linguri gris
1 lingura esenta de rom
2 plicuri zahar vanilat

Pentru topping
300 g capsuni
2 linguri zahar pudra


Pentru aluatul de tarta, desfaci oul cu o furculita, adaugi o lingura de apa rece, untul rece de la frigider taiat in cubulete sau dat pe razatoarea mare si faina. Amesteci cu mana totul foarte repede pentru a nu se topi untul pana obtii un aluat uniform. Il invelesti intr-o folie alimentara si il dai la frigider 30 minute.


Bati bine ouale cu zaharul si zaharul vanilat.  Adaugi iaurtul, smantana, branza de vaci si omogenizezi. Adaugi grisul si aromele: coaja de portocala, zaharul vanilat si esenta de rom. Compozitia rezultata va fi una destul de fluida, dar nu trebuie sa te ingrijorezi, cand va fi gata tarta, va fi cremoasa si absolut delicioasa.


Incingi bine cuptorul.
Intinzi aluatul de tarta si il asezi intr-o tava unsa cu ulei si tapetata cu faina. Intepi aluatul din loc in loc si il dai la cuptor 7 minute. Apoi il scoti, adaugi compozitia si dai din nou la cuptor la foc mediu pentru aproximativ 45 minute.


Cand timpul de coacere a trecut, scoti tarta pe un gratar, asezi deasupra felii de capsuni si pudrezi cu zahar. 


Eu am pudrat tarta in tava si am mai introdus-o la cuptor 2 minute cu foc deasupra de la grill astfel incat zaharul s-a topit, capsunile s-au inmuiat si a rezultat si un pic de sos deasupra.
Depinde cum doriti sa fie fructele: fresh sau scaldate in sos.

 

Si o feliuta virtuala pentru voi.




Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii

Comment Box is loading comments...