sâmbătă, 31 august 2013

Placinta cu dovleac/Pumkin pie




Zilele trecute mi-a sarit in ochi (mai, mai sa ma darame) un dovleac ...mare, frumos si gros in partea de jos. 


Si dupa cum imi place sa incerc retete noi pentru a primi laude de la sotul meu ;) l-am si pus in cosul de cumparaturi. E drept ca primul gand a mers spre copilarie cand mama mea pregatea bostan turcesc la cuptor, uns cu toate aromele de-ti venea sa-l mananci inainte de a fi gata copt.
Insa mereu m-am intrebat: Cum o fi dom’le acest Pumkin pie de care tot vorbesc americanii? Stiti ca la ei cand se muta unul in cartier se merge cu tava cu placinta ca sa te imprietenesti...noi la bloc mergem cu o sticla de vin si parca altfel se leaga vorbele.
Prin urmare am zis sa execut si eu o Placinta cu dovleac dupa o reteta americana, ca de Poale’n brau m-am cam saturat, si zau ca nu-mi pare rau. Nu am avut ghimbir sa pun (dar nu cred ca ar fi schimbat cu mult gustul) si l-am inlocuit cu putina coaja de lamaie.
A iesit o nebunie!
Iata si reteta pe care am folosit-o:

Pentru aluatul de tarta:
125 gr unt
1 ou
1 lingura zahar brun
Aprox.250 gr faina
Se framanta bine un aluat care se pune intr-o folie si se da la rece pentru aproximativ 30 minute.




Pentru umplutura:
2 cani piure de dovleac
3 oua
½ cana cu zahar brun
1 lingurita scortisoara
¼ lingurita nucsoara
1 lingurita coaja de lamaie
1 zahar vanilat
½ lingurita sare
3 linguri faina
½ cana cu lapte praf

In primul rand trebuie pregatit piureul de dovleac, dupa cum doriti: fiert sau copt. Eu am ales varianta cu dovleac copt pentru ca ii da o consistenta mai solida dovleacului, si mai puteti si consuma 2-3 feliute, asa, de pofta.
Se spala dovleacul si se taie in felii subtiri apoi se pun intr-o tava la cuptor pentru aproximativ o ora la foc mediu. Se face proba cu furculita, daca intra usor in dovleac inseamna ca e copt. Apoi se curata de coaja si se paseaza in robotul de bucatarie (cea mai usoara varianta).





Se scoate aluatul de tarta din frigider, se face o foaie, se aseaza in tava de tarta, se inteapa din loc in loc iar deasupra se pune folie de aluminiu cu boabe de fasole, monezi sau in cazul meu niste melci (paste ;) pe care i-am mai folosit in acest scop) pentru a se coace uniform aluatul. Se da la cuptor 10 minute apoi se scoate si se inlatura folia.





Pentru umplutura se bat bine cele 3 oua cu zaharul brun, se adauga aromele apoi se incorporeaza incet si laptele praf si faina cernute printr-o sita. Adaugam si piureul de dovleac si amestecam bine.
Dovleacul meu a fost unul foarte dulce si bun iar cantitatea de zahar a fost suficienta, insa daca dovleacul nu e asa dulce mai puteti adauga suplimentar putin zahar.






Se toarna aceasta compozitie peste aluatul de tarta si se da la cuptor initial pentru 15 minute la foc mare, apoi inca 40-45 la foc mai mic. Dupa 15 minute eu am adaugat si cateva ornamente sub forma de steluta facute din aluatul care mi-a ramas de la tarta.
Cand s-a copt se poate verifica cu o scobitoare, daca iese curata putem scoate tarta din cuptor si o lasam la racorit pe un gratar.






Se serveste calda dar si rece, simpla sau cu smantana sau iaurt grecesc.

Sa aveti pofta!





Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Comentarii

Comment Box is loading comments...