joi, 28 noiembrie 2013

Briose de carne



O idee de aperitiv cu carne de pui ce se poate prezenta sub forma de briose, mini chec-uri (asa cum a facut Laura Adamache de la care am luat si reteta) sau chiar sub forma unei tarte. Reteta originala era cu carne de vita dar fiecare e liber sa inlocuiasca cu tipul de carne preferat, in cazul meu puiul.

Particip cu  Reteta Briose de carne   la concursul SunFood organizat pe blogul Retete Culinare Laura Adamache.

500 g carne tocata de pui
2 felii de paine alba (fara coaja)
2 oua
2 linguri ulei de masline
50 ml vin alb demisec
1 ardei gras verde
1 ceapa mica
2 catei usturoi
1 dovlecel
250 g rosii cuburi Sunfood
50 g lapte
100 g pesmet
sare
piper
oregano
parmezan ras
Optional: cateva buchetele de brocoli si cateva masline verzi

Pentru inceput se curata legumele si se taie in cubulete cat mai mici.
Se pune la incalzit uleiul si se adauga legumele. Se lasa la sotat 2-3 minute apoi stingem cu vin. Lasam sa se evapore alcoolul si adaugam 200 g rosii cuburi. Mai lasam pe foc 2-3 minute apoi dam tigaia deoparte si lasam amestecul sa se raceasca.




Carnea tocata o amestecam cu ouale si miezul de paine muiat in lapte si scurs. Adaugam si legumele si omogenizam compozitia. Condimentam cu sare, piper si oregano.




Formele le ungem cu putin ulei apoi le tapetam cu pesmet si le umplem cu carne tocata. Eu am ales sa folosesc si cateva buchetele de brocoli si cateva masline verzi pentru diversitate, prin urmare am pus mai intai cate o lingura de compozitie in fiecare forma, am pus buchetelele de brocoli in formele mai mari si cate o maslina in cele mici, apoi le-am umplut cu carne.






Se dau la cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 35-40 de minute.
Cu 10 minute inainte de a le scoate de la cuptor amestecam rosiile cuburi ramase cu putin oregano si le zdobim cu furculita, apoi ungem fiecare briosa cu acest amestec. Presaram si cate putin parmezan ras deasupra.


Le lasam sa se raceasca putin in forme apoi le scoatem cu grija si le servim.







Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii

Comment Box is loading comments...