marți, 17 noiembrie 2015

Tratament naturist pentru imunitate: catina cu miere


Cătina este o planta ale cărei fructe sunt mai puțin apreciate decât ar trebui, avand în vedere proprietățile lor antioxidante surprinzatoare. Ea s-ar putea dovedi a fi o arma folositoare si pentru noi in lupta cu racelile de sezon și nu numai. In combinație cu înca un ingredient miraculos, mierea, obținem un remediu care ne va ține departe de antibiotice pentru mult timp. 

Fructul de cătină conține peste 190 de compuși nutriționali și de 10 ori mai multă vitamina C decât citricele. Cu o concentrație a acestui antioxidant de 2500 mg/100g, cătina te poate ajuta să îți crești considerabil imunitatea. Dincolo de vitamina C, această plantă mai contine flavanoizi, caroten, vitamina E și acizi grasi omega 3 si 6.

Iata cateva beneficii ale acestei plante

- imbunatateste sistemul imunitar si vindeca virozele respiratorii;
- mentine acuitatea vizuala si sanatatea oculara;
- antioxidantii au efect anti-imbatranire;
- reduce colesterolul;
- mentine sanatatea sistemului cardiovascular;
- hraneste masa musculara;
- intareste peretii celulelor;
- regleaza functia endocrina;
- regleaza nivelul lipidelor din sange;
- calmeaza durerile din corp si impiedica inflamatiile;
- amelioreaza problemele mucoasei din diferite zone ale corpului, ceea ce inseamna ca ajuta inclusiv la tratarea bolilor gastrice sau chiar si a afectiunilor vaginului.

Cătina cu miere poate fi pregătită cu fructele întregi dar și cu sucul stors din fructe. Pentru ambele rețete, fructele se curăță de frunzulițe și alte impurități, se spală sub jet de apă și se lasă la scurs.


Așa arată fructele de cătină, sunt mărunțele și acre (datorită vitaminei C). Rețeta cu miere este perfectă deoarece îmbină perfect proprietățile mierii de albine cu cele ale fructelor de cătină dar îi mai taie și din acreala sucului de cătină.


Pentru a scoate sucul din 1 kg de cătină, am folosit un storcător de fructe de la Heinner și am trecut fructele prin sită de vreo 3 ori până când au rămas doar cojile, fără pic de suc în ele iar în partea cealaltă 700 ml suc de cătină.

Storcator fructe Heinner


Am adăugat 700-750 ml miere de salcâm (de asta am avut), am amestecat bine, am umplut 1 borcan de 800, unul de 400 si unul de 200 ml și am depozitat în frigider iar în fiecare dimineață am luat câte una-două lingurițe.
Puteți să dați cătina cu miere și copiilor peste 2 anișori. Eu i-am dat băiețelului meu cu seringa de Nurofen (câte 3 ml) (direct din linguriță i se părea prea acră) și pot să spun că față de alți copii de vârsta lui care au intrat în colectivitate (cămin, grădinițe) și sunt mereu răciți, el stă foarte bine și nu am avut nevoie până acum de tratament cu antibiotic.



In extrasezon când nu avem cătină pentru a pregăti minunatul elixir, folosim Miere de Manuka. Este la fel de puternică atât pentru întărirea imunității cât și pentru a trata diferite afecțiuni de sezon precum bronșită, sinuzită, dureri în gât, laringite ori faringite. Noi o cumpărăm de obicei de pe Apiland (link spre magazin) sau Vegis (link spre magazin), in funcție de ce oferte prindem.

Sănătate!
Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii

Comment Box is loading comments...