luni, 3 noiembrie 2014

Sezonul toamna-iarna. Sezonul parinte-copil


M-au fascinat dintotdeauna poveștile bunicului meu. L-aș putea asculta ore în șir povestind tot felul de întâmplări din copilăria și adolescența lui. Chiar dacă uneori poate spune aceeași poveste, nu te saturi niciodată de ea. E ca atunci când îți întrebi copilul ce poveste ar vrea să-i spui înainte de culcare și îi enumeri 2-3 pe care i le-ai tot spus iar el alege una dintre ele, chiar dacă a mai auzit-o și altă dată. 
Are o memorie fantastică și de fiecare dată pune accentul pe niște detalii care pot părea banale acum dar ancorate în perioada de atunci par cu totul file de poveste. Cine-ar fi crezut că poți găsi plăcere în a alerga cu un băț în mână la capătul căruia ai pus o conservă sau un capac?  Sau că te poți juca cu o minge făcută din păr de cal? Ori cu păpuși făcute din cârpe? Ori că ești foarte tare dacă nimerești să arunci cu pietricele într-o găleată aflată la câțiva metri distanță?
Niciodată nu povestește ce s-a întâmplat după Revoluție, ci din perioade mult mai îndepărtate, de pe vremea Războiului și după această perioadă. Îmi povestește cum a rămas el fără mamă la câteva luni, cum a fost pe vremea Războiului, despre frații și surorile lui, despre cum se jucau ei și ce jocuri mai inventau, despre cum a cunoscut-o pe bunica și a impresionat-o cu istețimea lui. 
Și e isteț bunicul meu, și bun ca pâinea caldă, iar la cei 90 de ani încă se ține bine și se joacă cu strănepoții ori de câte ori are ocazia.
Mai nou am observat că este curios de jucăriile moderne. Dacă până acum ne tot povestea de jocurile copilăriei lui și încerca să ne explice în detaliu fiecare joc, acum el e cel care întreabă: Dar asta ce-i? Dar asta ce face? iar la sfârșit exclamă de fiecare data: 
Doamne, câte-au mai apărut!

Într-adevăr au apărut tot felul de jucării, căci omul e inventiv iar inteligența copiilor e în ton cu rapiditatea cu care se mișcă lucrurile. O simplă păpușă nu mai atrage decât dacă i-au crescut primii dințișori și trebuie spălată zilnic pe dinți și dată cu cremă, ori dacă vorbește, cântă sau recită poezii; și musai trebuie să aibă câteva hăinuțe de schimb. La modă sunt și poneii, jucăriile care reproduc mașinuțele din Cars, Spiderman, păpușile Barbie sau mașinuțele cu telecomandă și fiecare fetiță sau băiețel trebuie să aibă o asemenea jucărie.

Jucăriile interactive sunt și ele printre preferatele celor mici. 



Băiețelul meu vorbește toată ziua cu Prietenul Obrăznicel Hamster și cântă, dansează și se joacă cu Ursul Polar Cucu-Bau. Nici nu-mi pot imagina sa-i uit jucăriile preferate când îl duc la bunici. Ca părinte nu poți decât să te bucuri atunci când îi vezi pe ei fericiți și să încerci să le faci copilăria cât mai frumoasă. 

Eu nu am avut foarte multe jucării și poate din acest motiv încerc acum să-i cumpăr copilului meu jucării care mi-ar fi plăcut să le am, dar care nu existau pe vremea mea. Sunt toate atât de frumoase și te îmbie și pe tine ca adult să lași proiectele pentru serviciu pe care nu ai reușit să le termini, să lași laptopul sau telefonul deoparte și să te așezi pe covor lângă copilul tău și să vă jucați împreună. În special acum când a început să fie mai rece afară, ziua s-a scurtat și copiii petrec mai mult timp în casă, acum e momentul să stai și să-i privești fericirea din ochi. 
Timpul trece atât de repede, mâine-poimâine e mare și o să te rogi de el să mai petreceți timp împreună. 
Eu aș numi sezonul în care am intrat Sezonul părinte-copil, o perioadă în care să profiți din plin de timpul liber și să-l petreci cât mai mult alături de copilul tău. 
Jucării de tot felul și inspirație găsești pe site-ul BestKids.ro. Tu trebuie doar să-ți faci puțin timp liber, să navighezi prin paginile site-ului și să alegi jucăriile care l-ar putea face fericit pe copilul tău.






Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii

Comment Box is loading comments...