miercuri, 19 noiembrie 2014

Scrisoare catre Mos Craciun


Dragă Moș Crăciun,

Numele meu este Iustin și sunt un băiețel care nu te-a văzut niciodată până acum dar pot să spun că am auzit foarte multe despre tine. Mami îmi povestește mai ales în ultima vreme despre lucrurile frumoase pe care le aduci tu copiilor și despre faptul că până de Crăciun eu trebuie să fiu foarte cuminte dacă vreau să mă vizitezi și să-mi lași cadouri. Cică se apropie Crăciunul și atunci toți copii care au fost cuminți primesc câte ceva. Sper că sunt și eu pe lista ta.
Despre mine pot să-ți spun că am 1 an și 10 luni, dar când mă întreabă cineva câți ani am, eu le zic că ”patr” și mi se pare foarte comic, mai ales că mami îmi zice zâmbind: Măi băiete, cum ai patru ani? Ai aproape doi! iar eu iar zic ”patr” și încep să râd iar mami știe că sunt șugubăț și fac anume ca să o fac pe ea să zâmbească. Mami zâmbește des, mai ales când se uită la mine. Câteodată nu trebuie să fac nimic și când mă uit la ea, e cu zâmbetul pe buze uitându-se la mine. O fi defectă?
Să știi Moșule că eu nu sunt ca alți copii. Pe lângă faptul că sunt foarte isteț pentru vârsta mea, mai sunt și cuminte și frumos (mami mereu îmi zice: mânca-l-ar mama pe el de frumușel), Bine, cumințenia e relativă dar sunt sigur că nici tu nu ai văzut babe frumoase și copii cuminți. Tanti Crăciun cum e? E frumoasă? Bănuiesc că e foarte bună la suflet ca și tine dacă te lasă să pleci noaptea de acasă ca să împarți daruri la copiii altora, nu? Tati dacă ar pleca noaptea să ducă altor copii cadouri, mami l-ar bănui că toți sunt copiii lui, altfel de ce le-ar duce cadouri? Dar pe tine nu te ceartă tanti Crăciun, nu? Cred că și ea ne iubește pe toți, indiferent de unde suntem, câți ani avem și dacă am fost cuminți sau nu. 
Sincer să fiu, am mai făcut câte o boacănă din când în când, dar promit că de-acu nu mai fac. Putem șterge cu buretele și să o luăm de la 0? Nici măcar nu au fost atât de grave. Uite, de exemplu într-o zi am deschis dulapul din bucătărie unde ține mama diverse sticle și am ales o sticlă așa pătrățoasă cu ulei de măsline. Am vrut să dau cu ulei noptiera pe care o pune mama în calea mea ca să nu urc scările singur în dormitor doar că am scăpat sticla și am vărsat-o toată pe noptieră dar și pe covor. Știi ce fain ce auzea când dădeam cu palma peste noptieră și ieșeau stropii care se duceau care-n cotro? Cred că mami s-a bucurat când m-a văzut căci a pus mâinile în cap și a zis: ”Dumnezeule, nu pot să cred!” la fel ca atunci când tati a cumpărat pătuțul ala fain de pe Noriel, după ce mami i-a spus că ar reuși și ea să doarmă nopțile dacă m-ar pune pe mine într-un pătuț separat și nu ar mai trebui să doarmă cu frică să nu dea ea sau tati peste mine prin somn. Eu m-am bucurat și mai mult mai ales că așa am beneficiat și de o saltea nouă, nu ca cea pe care o au părinții pe patul lor la care îi simțeam fiecare arc (că doar eu am simțurile fine).



Să-ți mai spun de parfumul ala scump pe care l-a primit mami de ziua ei și eu l-a scăpat pe gresie și s-a făcut un miros așa ca de primăvară în toată casa? Sau cum am desenat eu cu pixul canapeaua din living? Știi ce am vrut să desenez? Am vrut să-l fac pe Mickey Mouse, cum am eu veioza aia din cameră, dar nu prea mi-a ieșit. Cred că pixul a fost de vină.



Dar m-am luat cu vorba și am uitat să-ți spun ce doresc să îmi aduci. Știu că mulți copii îți cer jucării și dulciuri dar eu nu asta îmi doresc. Mie îmi aduc bica și mamaia jucării și dulciuri când vin pe la mine iar în plus mami are site-ul ala Noriel.ro de unde cumpără tot felul de lucruri pentru copii așa cuminți ca mine. Eu aș vrea moșule o surioară. Cred că sunt destul de mare de-acu și ar fi frumos să mai fie cineva în casă cu care să mă joc. Mami și tati se joacă și ei cu mine dar mi se pare mie că nu prea mă înțeleg. Eu de-abia acum învăț să vorbesc și stâlcesc toate cuvintele (cu scrisul e altă poveste, să nu intrăm în detalii) așa că dacă aș avea o surioară m-aș înțelege perfect. În plus acum e așa de frig afară iar mami nu mă mai ține toată ziua prin părculeț să mă joc cu alți copii. Mai cheamă câte un vecin de vârsta mea pe la noi sau mă lasă pe mine să merg la alți copii, dar tot ma plictisesc. Mi-a cumpărat și o grămadă de jucării, mă mai uit la desene animate, îmi citește povești și se maimuțărește la mine... e așa de comică, dacă ai vedea-o!
Auzi, moșule, dar surioara să fie așa mare ca mine, să mă pot înțelege cu ea, să nu fie nici cocuță care să plângă toată ziua, dar nici mai mare și să facă la oală că mă face pe mine de rușine (știi moșule, eu încă nu am prin șmecheria cu oala, că mă enervează să stau locului...eu sunt mai energic așa).
Dacă nu găsești o surioară, să-mi aduci ce vrei tu, că nu sunt mofturos ... doar frumos, deștept și cuminte.
În speranța că nu te-am plictisit, te las să mai citești și alte scrisori de la copii.

Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii

Comment Box is loading comments...