miercuri, 12 noiembrie 2014

Micile detalii ale unui oraș frumos


În fiecare an așteptam cu nerăbdare vacanța de vară pentru a merge la bunici. Pe lângă faptul că pentru o perioadă scăpam de teme, una din bucuriile mele era leagănul de la poartă pe care bunicul meu mi-l făcea an de an. Toată vacanța de vară eu și verișorii mei eram în leagăn: huța-huța, huța-huța. 

Țin minte că într-un an am mers la țară imediat după ce am terminat școala și bunicul, luat cu treburile la câmp uitase de leagănul nepoților. Primul instinct a fost să mă uit în sus la copac să văd dacă s-a rupt craca de care îmi lega el funia. Nu lăsa tot timpul leagănul în copac și cum începea școala îl și strângea. El spunea ca nu vrea să se deterioreze scăunelul din lemn confecționat chiar de el, din cauza vremii, însă eu cred că îi era dor de noi și ar fi fost o durere prea mare pentru el să vadă leagănul zi de zi în fața porții cum se mișcă în bătaia vântului fără obrăznicăturile de nepoți în el (dar care îi erau din cale-afară de dragi). 

La oraș leagănele sunt acum mai moderne, că deh, nu se mai poartă funia :) Le întâlnim de obicei la spațiile de joacă special amenajate pentru copii dar între noi fie vorba, am mai văzut și printre gardurile vilelor din cartier. Părinții care își permit și au și unde amenaja un locșor pentru copiii lor, nu văd de ce nu ar face-o.





Cât despre ce e la comun, depinde de fiecare oraș în parte și de primarul care îl conduce. Dacă e om gospodar, se gândește să aibă în oraș și câteva spații de joacă pentru copii, părculețe pentru tineri și mămicile care își scot bebelușii la plimbare, un loc pentru pensionarii care toată ziua joacă table separat de cel al copiilor. 
La noi în Suceava sunt prea puține asemenea părculețe pentru câți copii sunt. Și prea puțin echipate. Au trântit un tobogan, un leagăn și doi căluți pe arc și gata parcul. Cel puțin în cartier la mine nu a mai fost nimeni să verifice echipamentele de joacă, dacă mai sunt funcționale sau nu, dacă se pot răni în ele copiii...

Mă gândesc că domnu Primar o fi ocupat și cu altele sau poate nu știe de unde să cumpere echipamente de joacă cu care să facă niște spații frumoase pentru copii, așa că îi vând eu un pont: http://decorurban.ro/






În funcție de locația aleasă și spațiul de care dispune, în fiecare oraș ar trebui să existe asemenea parcuri de joacă și echipamente tematice în care imaginația copiilor să prindă aripi și joaca să devină de neuitat.

Pentru echipamentele de joacă se poate alege între leagăne, balansoare, tobogane, figurine pe arc, căsuțe pentru joacă, panouri pentru escaladă, trambuline, echipamente de joaca pentru interior, complexe de joacă ideale pentru parcuri.





Pentru interior sunt și mai multe modele, adevărate fortărețe sau parcuri de aventuri pentru cei mici. Când le văd, îmi vine și mie să intru în ele, atât sunt de frumoase și captivante. 



Partea bună e că sunt create după niște standarde și sunt sigure pentru copii atât din punctul de vedere al materialelor folosite cât și al finisajelor, astfel încât cei mici să nu se rănească.

Astea sunt micile detalii ale unui oraș frumos, nu pavelele, sălile de jocuri apărute cu nemiluita, magazinele la tot colțul și oameni grăbiți pe străzi care merg cu capul în jos pentru că știu că nu au ce admira.
Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii

Comment Box is loading comments...