duminică, 17 august 2014

Gradina bunicilor in vacanta de vara


Vacanta de vara la bunici. Tot ce poate fi mai frumos: aer curat, mancare sanatoasa, timp liber pentru activitatile preferate, relaxare la umbra ciresului din livada si o priveliste de vis plina de flori multicolore, frumos parfumate, deranjata doar de zumzetul harnicelor albinute si ciripitul pasarelelor.
Asa mi-am petrecut majoritatea vacantelor de vara, departe de aglomeratia orasului, departe de parintii care ma trimiteau mereu la invatat, fara internet si laptop. Si zau ca nu imi lipsea nimic. 
Imi luam o carte si o patura si stateam ore in sir in gradina. De obicei imi stabileam un plan, cateva capitole sau cateva pagini, insa de multe ori eram atrasa de frumusetile naturii si dupa doar cateva pagini ma trezeam cu fata in sus privind norii cum trec prin fata mea si din formele pe care mi le infatisau incercam sa imi imaginez animale, flori sau chipuri si deseori ma amuzam de imaginatia mea si de lucrurile cu care asociam acele forme.
Tot felul de insecte mi se perindau prin fata, atat in zbor cat si pe pamant si chiar era un peisaj interesant de privit. 

Intr-una din zile, cum stateam eu sub cires si citeam, cade chiar langa mine un pui de pasare, cu penele abia formate, un cioc ascutit si niste ochi mari in cap. 
- Hei, de unde ai cazut micutule? il intreb eu, fara vreo speranta de a-mi raspunde.
Cand ma uit in sus, printre crengi disting undeva pe la mijlocul ciresului un cuib facut din lut si ramurele iar in el un pitigoi care parca ma privea cu teama ca nu cumva sa-i ranesc puisorul.


Nu am stiut ce sa fac, mi-a fost frica sa pun mana pe el pentru ca stiam anumite specii care nu isi mai recunosc puii daca au fost atinsi de oameni, asa ca mi-am luat cartea si l-am lasat pe patura. 
Toata ziua m-am gandit la el iar seara cand au venit parintii mei i-am povestit tatalui meu despre cuibul din cires si despre faptul ca  pasarelele nu sunt in siguranta acolo sub cerul liber.
A doua zi dis de dimineata, ce credeti? Tatal meu mesterea o casuta pentru pasarele. Isi facuse o schema pe o coala de hartie, gasise o bucata de placa de mesteacan ramasa nefolosita in magazia de lemne, avea pregatit un creion si un metru pentru tamplarie, niste clei pentru lemn si un aparat smecher tare care i-a taiat placajul in doi timpi si trei miscari, exact la dimensinile desenate de el. Eu atat am retinut ca e Bosch (scria mare pe el) si stiam ca astia au scule bune, dar mi-a explicat tata ca e un fierastrau vertical electric foarte bun care l-a ajutat de multe ori cand avea diverse lucruri de taiat.


Fierastrau electric Bosh gasit pe site-ul Covera.ro la 212,83 lei

Prima data a taiat peretele frontal si cel posterior apoi lateralele, podeaua si acoperisul iar la final a facut calea de acces pe unde trebuiau sa intre pasarelele. Pentru gaurica respectiva a folosit o alta panza speciala pentru taieri curbilinii si a iesit perfecta.

Schita pentru casuta pasarele

A lipit toate bucatile cu clei, a montat o sipca pe care sa paseasca pasarelele inainte de a intra in casuta si am mers impreuna sa o montam in copac. 
Puiul de pitigoi nu mai era pe patura, probabil dupa prima lectie de zbor a avut rezultate mai bune caci la scurt timp s-a mutat in casa noua si il mai vedeam din cand in cand luandu-si zborul atunci cand ma apropiam sa-i duc seminte.


De atunci au trecut cativa ani buni, puiul de pitigoi cred ca a facut si el pui, o fi lasat casuta mostenire sau poate o fi tot el si acum in ea. Cert e ca mereu e locuita si infrumuseteaza gradina bunicilor mei.

Pe Covera.ro gasiti tot felul de masini si unelte care va pot ajuta sa va infrumusetati gradina si sa o pregatiti pentru vacanta de vara.



Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii

Comment Box is loading comments...