duminică, 13 aprilie 2014

Micul meu succes in gradinarit


Dintotdeauna mi-am dorit sa locuiesc la casa si nu neaparat pentru spatiul pe care il poti avea la casa comparativ cu un apartament, ci pentru aerul curat si activitatile pe care le poti desfasura in aer liber, in propria curte.
Chiar daca acest vis inca nu a devenit realitate, din fericire am bunici la tara la care merg cu drag si reusesc astfel sa-mi satisfac nevoia de activitate in aer liber, de timp petrecut in comuniune cu natura.
Activitatile agricole, cele usoare bineinteles, ma detaseaza de tot ceea ce inseamna tehnologie, poluarea orasului, stresul zilnic si problemele cotidiene. Imi place sa ajut primavara la pus in pamant, la ingrijitul florilor, la varuirea tulpinii copacilor, la ingrijirea gradinii de zarzavat sau alte activitati care nu necesita un efort fizic deosebit dar care iti aduc satisfactie atunci cand vezi roadele muncii tale.

In urma cu 3 ani am incercat pentru prima data sa cultiv propriile rosii. La sfarsitul lunii februarie mi-am cumparat o jardiniera, pamant de flori si un plic de seminte de rosii pe care le-am plantat dupa indicatiile de pe plic. Mari cunostinte nu aveam in domeniul, le-am udat regulat, le-am tinut la soare si ma uitam zilnic in jardiniera sa vad daca se vede vreo urma de  frunzulita. Dupa vreo 3 saptamani am vazut primele semne, apoi au inceput sa apara din ce in ce mai multe frunzulite pana cand intreaga jardiniera a fost invadata de o multime de frunzulite care au crescut atat de mult incat a trebuit sa le mut in pahare de unica folosinta.
Le-am dus la tara la bunici si le-am plantat in gradina iar toamna am gustat cele mai bune rosii din cate am mancat vreodata.

Seminte rosii, Buzau 50, Primasem, 0.50 g

Anul urmator am prins curaj si nu m-am oprit doar la rosii. Pentru ca nu aveam suficient spatiu in casa, mi-am amenajat la serviciu pe un pervaz un loc unde am plantat rosii de diferite soiuri (Cherry, Inima de bou, lunguiete) dar si ardei si gogosari.

Seminte ardei Kalorez , 0.5 g

Iar in jardiniera de acasa am ales sa plantez cimbru, rozmarin, busuioc si patrunjel. Astfel am avut toata vara frunze proaspete care au dat un gust deosebit mancarurilor mele.


Seminte patrunjel frunza, Seminis, 25 gr

Anul acesta rosiile deja au 10-12 cm si asteapta sa fie transplantate in mica sera pe care au amenajat-o ai mei la tara, vazand pasiunea pe care o nutresc pentru legumele bio in general, crescute in propria gradina, si am decis sa incerc ceva nou, sa amenajez o mica gradina cu flori de diferite soiuri, cu o multitudine de culori si mirosuri si care sa infloreasca pe rand astfel incat sa am flori pana toamna tarziu.

Semintele le-am comandat de pe internet, de pe Covera.ro, locul unde gasesti seminte de legume, seminte BIO, seminte flori, bulbi flori, butasi trandafiri sau vita de vie, arbusti fructiferi sau ornamentali, erbicide, insecticide, fungicide, tot felul de accesorii pentru amenajat gradina, masini si unelte pentru gradina si ferma, hrana si hranitoare pentru animale, custi, colivii si acvarii si orice ai putea avea nevoie pentru casa si gradina, ferma sau animale.

Bulbi Dalie, Topmix pink, Holland Park, 1 bulb

Preturile sunt foarte bune, modalitatea de a plati si comanda este una foarte usoara, iar diversitatea produselor ii recomanda ca fiind alegerea potrivita!
Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii

Comment Box is loading comments...